Raindrops keep falling

Idag är en sådan dag då det känns i hela kroppen att sommaren lämnar rum för hösten att tåga in.
Det var länge sedan jag vaknade av att regnet öste ner mot fönstret och det var dessutom mörkt ute.
På alla sätt och vis känns det att hösten och alla "måsten" är på ingång.

För i samma stund som sommaren är slut så börjar någonting annat, något nytt.
För egen del är det skolan som börjar nästa vecka plus att min extra-anställning på en känd snabbmatsrestaurang börjar att gälla.

Jag sitter även och tänker på att vid samma tidpunkt nästa år är jag helt färdigutbildad och förhoppningsvis har jag fått en anställning på en förskola här i kommunen.

Det känns att sommaren nästan är slut och att framtiden, som jag så länge har väntat på, är närmre än någonsin.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Menar det ;) hoppas allt är bra med dig!

Postat av: Helene



Okej men då lägger jag till dig nu så kan du säga till sen när du lagt till mig :)

2009-08-26 @ 11:44:25
URL: http://helenesjoberg.blogg.se/
Postat av: Martina

Hejsan! Jag har inte sökt jobb ännu. Har inte vågat gjort det förrän det var klart med lägenhet och så. Men snart börjar jobbsökandet på allvar:) Vad händer idag då? Själv ska ja till Kalmar en sväng=)



Kram kram

2009-08-26 @ 11:57:37
URL: http://missisnorth.blogg.se/
Postat av: ellen

Visst har det gått galet fort! Både utbildningen och sommaren och allt annat. Men nu får man mysa med té och scones och tända ljus och sen är det jul! Ihh längtar redan. Drygt med mörka morgnar bara..

2009-08-26 @ 18:40:49
URL: http://colormehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback