Lämnar mig funderande

Tankarna går fram och tillbaka. Gör jag rätt? Om jag inte gör som jag har gjort, blir det rätt då?
Hur jag än gör så blir det ändå inte riktigt rätt. I vilken situation är det mer rätt än fel?

Nu har jag redan gjort mitt val. Det som återstår för mig är att stå fast vid det.

Jag försöker att tycka att det är jätte bra, men det tycker jag inte. Men jag försöker. Men det är svårt.
Verkligen jätte svårt. Oerhört.

Det är jobbigt att tänka på att nästa termin kommer jag förmodligen inte att träffa 2 helt underbara människor särskilt ofta mer. Situationen ser helt annorlunda ut, och alla har vi våra egna liv som vi vill hinna med efter pluggets timmar.
Det känns jobbigt när jag är precis hemkommen från en skön kväll med mina två närmsta vänner.
Sånna växer inte på träd, och jag tror ju inte att Kalmar odlar sånna heller.

Men å andra sidan borde ju inte mitt val att börja studera i en annan stad resultera i att vi inte kommer ses igen.
Då är vi väl inte så nära vänner som jag tror att vi är.

Jag är helt enkelt lite rädd. Rädd för vad som ska komma att ske.

Varför målar jag fan på väggen i förtid?

Kommentarer
Postat av: Mugge

Ta det lugnt Camilla! Ungefär 10 % av svenska folket är helt fantastiska skulle man kunna tro och då borde det stämma för Kalmar också.

Du kommer ju inte förlora dina vänner bara för att du byter stad, bara få en chans att träffa på en hel flock till. Och hur jävla schysst är det inte att dra iväg till Växjö en helg om livet börjar kännas lite stelt och inrutat i Kalmar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback