Några...

... försenade dagens....

Fredagens mest konstiga övergående insikt:
när jag och kexet sitter i bilen på väg till Oskarshamn tar jag en snus bara för skoj skull.
Efter några minuter när nickokicken satt in ordentligt undrar jag hur jag skulle tycka att det var att vara hög.
Tur att bilen är uttrustad med elektriska upp och ner fönster så att jag kunde sticka ut mitt snurrande huvud och fylla det med lite vett och VIPS så var det som bortblåst.
Gone with the wind....


Fredagens pinsamaste:
hela kexets familj är samlad och tillsammans ska vi avnjuta kvällen med god dricka och lite sällskapsspel.
Nu i efterhand kan jag lugnt säga att jag inte ska vara med i spel där man ska bevisa sin intelligens, jag bevisar enbart motsatsen...
Elementpartiklar - allt ett element består och är uppbyggt av.
Science fiction filmer - Star Bars.
Sveriges statsministrar - Ingvar Kamprad.

Lördagens värsta:
Påstigningen till bussen hem från Oskarshamn. Jag spanar in två tomma säten nästan allra längst bak i bussen, de är mina tänker jag. Jag tränger mig fram i mittgången och väl framme vid mitt fynd upptäcker jag att de inte alls är tomma. Där ligger en tjej ihopkurad och hon ger inte sken av att vilja flytta sig heller. Jag ger ifrån mig ett litet nervöst leende när jag upptäcker att alla andra säten är upptagna de med, neeej....
Men så plötsligt kommer räddningen, en kille flyttar på sin väska och jag kan sätta mig bredvid honom, skyrre tänkte jag. Samtidigt som jag sätter mig kommer insikten om att detta nog var en större nitlott än att behöva stå.
Självklart var han bussens värsta svettmonster....
Tick, tack, tick... tre sekunder tog det, sedan hade jag svettrelaterad huvudvärk.

Lördagens sömnpiller:
Painkiller Jane.

Kommentarer
Postat av: Jenny

klart ja tycker! trots att jag precis tryck i mig tre stycken:) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback