Träning öppnar upp för socialt samspel

Jag har sagt det innan och jag säger det igen... träning är gutt för kropp och själ men även det sociala livet.
Idag har jag ett riktigt praktexemplar på det sist sagda.

Det finns nämligen en tränare på mitt träningsställe som håller i träningspass (kände för att träna på att skriva träna).
Som sagt, den här tränaren har jag börjat prata med ganska mycket då jag är en stående medlem på hennes träningspass och idag efter träningen började vi prata lite smått om helgen och om våra planer inför den.

Den här tjejen berättade för mig att hon ska ha tjejfest och hur mycket hon ser fram mot det.
Jag replikerade med att svara att hon skulle se upp med att vara för högjudd då jag har stor erfarenhet av grannar som inte är nöjda med de fester som hållts hemma hos oss.
Hon svarade genom att skratta och berätta att detta var inget hon oroade sig för då hon bor i citat "stans skummaste trappuppgång". Hennes grannar består nämligen av en dement kvinna, en döv, en halvdöd och ett par unga människor.
Därefter fortsatte hon att berätta att tjejfestens mest viktigaste punkt var Sing Star.

Jag lovar, jag kände nästan mitt hjärta ta 10 extra slag av glädje.... Sing Star!
Jag ÄLSKAR Sing Star... jag köpte mitt Sing Star enbart för att ha det extra roligt på festerna här hemma.
Summan av kardemumman har blivit två sjungningar följt av två arga klagomål från mina grannar.
Nu ligger mitt kära Sing Star längst in och bakom våra andra spel i tvhyllan.... oanvänt och oönskat...

Hur som helst. Min tränare fortsatte med att berätta att hennes enda problem är att hon inte fått tag på några mikrofoner än. Snäll som jag är erbjöd jag att låna ut mina.
Hon tackade glatt ja och bjöd även in mig till hennes nästa tjejfest.
Jag blev lovad en kväll full med skrål och även dansmatta. Hur lyckat låter inte det då?

Det är så sant som det är sagt.... Sing Star förenar människor.




Slutsatsen är att det finns andra sätt än facebooking att bygga upp ett socialt nätverk.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej:) Nä, den filmen har jag aldrig sett men den lät ju intressant..kanske lånar den nån kväll då:) Åh, singstar är ju sjukt roligt! Jag skulle också vilja köpa sånt och det kommer jag nog att göra en vacker dag, och det är som du skriver. Det förenar verkligen människor!=)

Postat av: carro

Wihooo 4-0 till Sverige :)

Okej, skoj! Har du också en termin kvar att plugga eller? Jag bor hemma hos familjen på Västkusten över sommarn och jobbar i en icabutik, men börjar nästa vecka.

Härligt med festinbjudningar :)

Kram!

2009-06-10 @ 22:51:49
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: ellen

singstar OCH träning i kombination måste vara det bästa! :)

2009-06-11 @ 11:55:37
URL: http://colormehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback