Ok, jag ger det ett försök till.

Och jag kommer inte att berätta det för någon. Tanken med det är att min prestationsångest kanske inte infinner sig.
Om min bekanskapskrets vet att jag försöker blogga igen så vet även jag att de vill att jag ska skriva något roligt, fyndigt och intressant. Men genom min smarta lösning, uteslutning, kringgår jag problemet och, förhoppningsvis, släpper min bloggnoja taget om mig för gott!

We will just see about that...

Förövrigt kommer jag från och med idag och några veckor framöver att bidra till vår ekonomi med pengar som kommer från en annan källa än CSN. Sommarlovet är här och för mig innebär det sommarjobb.
Även om jag hade hoppats på jobb i en klädaffär så är jag nöjd med mitt arbete som jag har nu.
Det är samma som förra året och egentligen inte särskilt olikt det jag utbildar mig till.
Förskollärare och äldreomsorgspersonal har mer likheter än olikheter, vi ser bara livet från två olika perspektiv.
Jag känner att jag får ta del av livets början och slut. Cirkeln sluts.
Lite roligt är det ändå att livet börjar och slutar i blöja, inte för alla, men för de allra flesta.

Jag åt en riktigt stadig frukost idag. Den var både nyttig och god. Det hela avslutades med en delicatoboll.


It´s no good day without choclate!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback