Iaktagelser från en fotbollskant

Vi kom 10 minuter för sent och spelet var redan igång. Jag hörde Fredriks röst eka mellan träden:
- Bakom Martin! Bakom Martin!
Ställningen var 0-0.

De gula och blå sprang på gräsplanen efter fotbollen, båda lagen ville vinna... spänningen var olidlig, hur skulle det gå? Var det Älghult som till slut skulle sparka till sig segern eller var det Krokstorp som skulle få smaka på segerns sötma?

Återigen hördes kommandot....
- Bakom Martin! Denna gång kom kodordet från en annan spelare. Men var fanns Martin?
Där var han... nr 6... Ingen var bakom honom, vad betyder denna sägelse egentligen?
Bakom Martin... jag kände på orden... funderade en stund och beslutade mig för att titta vidare.

Efter ungefär 20 minuters spel där båda lagen sprang runt i ovisshet om matchens fortlöpande så hände det äntligen. Krokstorp gör första målet! Det är Roger... Rogge... eller som jag väljer att kalla honom, Han med nacken, som gör ett riktigt höjdarmål! Glädjen är obeskrivlig. Bortifrån klubbhuset hörs höga målvrål från publiken och hundarna.
Jag skriker jag med, och jag fick ett myggbett. Sedan fick jag ett till. En annan mygga fastnade i mitt öga när jag blinkade. Men det gör ingenting... Krokstorp har ju gjort mål!

Tätt följt efter det första målet knycksar Krokstorp in två mål till och ställningen är 3-0 när första halvlek är slut.
Grabbarna är stolta och segervisa. Det här ska vi fan ta, tänkte de nog.

Periodpausen är slut. De båda lagen äntrar planen, det är inga gamnackar så långt ögat kan nå.
Domaren är klädd i rött för kvällen och jag undrar, hur ska det gå? Hur ska det gå?
Efter diverse spurter, nickdueller, arga blickar, rusningar och passningar lyckas Älghult sparka till sig ett mål.
Bakom mig sitter några rökare, de sätter nästan ciggen i halsen när de reser sig upp och skriker:
 - Neeeeej!!! Kooooom igen KROKSTORP!!! varpå den ena får en liten hostattack och den andra tänder en ny cigg.
De sätter sig ner, tystnaden sänker sig över publikhavet.

Återigen hörs de välbekanta ljuden utifrån planen... några enstaka - Bakom Martin! hörs.
Den dova dunsen av en läderboll som möter ett huvud, en mage eller en fot förbereder oss för att matchen kanske inte blir till vår fördel ändå? Drabbades vi av hybris? tänker jag.

Den rödklädde domaren var en man som gillar dramatik. Efter 45 minuters spel i andra halvlek bestämmer han sig för att förlänga matchen ytterligare 4 minuter. Rökarna är som eld och lågor. Det rosslar i halsen på dom, hundarna ylar och jag känner mig lite nervös.
- Så får han inte göra... säger någon annan. Linjedomaren suckar och skakar på huvudet.
Men Krokstorp, de är starka. De låter inte Älghult göra mål och vinsten kommer som ett paket på posten.

Grattis Krokstorp!!!! 3-1.... det är en matchstatistik utöver det vanliga.

Kvällen då Krokstorp vann var den 16 juni 2009. Matchen började kl.19.00 och var slut 94 minuter därefter.
Kvällen då Krokstorp vann, en kväll värd att minnas. En kväll värd att bli nostalgisk över.
Grattis!

Bilder från matchen:





Det händer saker under en match... folk ramlar och har sig...



I vätskepauserna i en divison 5 fotbollsmatch dricker man...



Tack Älghult för matchen... VI VANN!!



Ta emot publikens jubel!



Bröderna Karlsson... lite bättre än alla andra...





Kommentarer
Postat av: Carma

Hihi, du skriver så kul. De var medryckande att läsa även om man som jag inte är sååå intresserad av fotboll ;-)

Kramar <3

Postat av: carro

Jag håller med henne innan, du skriver bra :)



Joo då jobbet ´kändes bra, lite segt att jobba eftermiddag/kväll idag bara, vill förbereda för midsommar. Hoppas det fina vädret är tillbaks imorn! Glad midsommar på dej :)

2009-06-18 @ 11:25:08
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: tränarn

Kan vi få Martin att göra mål och Fidde att inte

släppa till målchanser så kanske det blir segrar...

2009-06-18 @ 15:00:12
Postat av: Martin

Får se om våran topphemliga taktik funkar bättre mot BB ikväll.. ;)

2009-06-23 @ 03:15:19
URL: http://storfrippe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback