Snart så infaller sig tiden då vi alla höjer på hatten och säger... ja vaddå?

Imorgon är det fredag, imorgon har jag varit på VFU i 2 veckor och imorgon återstår det 2 veckor av min VFU.

Tiden går verkligen snabbt, det inser man när veckoslutet kommer.
Men det är en sån underbar känsla när fredagen sätter in.
Det begreppet, nu tar jag fredag, är nog det skönaste man kan säga på hela veckan.
Alla vet vad det innebär, alla vet vad det leder till och alla är rörande överens om att nu tar jag fredag inte är ett begrepp att ta lättvindigt på. Det är inget begrepp man ska slösa med, det ska enbart användas i rätt situation och i rätt ögonblick.

Situationen är självklart en fredag och ögonblicket infaller sig oftast när man inser att...
 ja, jag har klarat av ännu en vecka och nu är min arbetskvot uppfylld, nu tar jag fredag!

Egentligen borde jag inte sitta här och skriva om fredag när det fortfarande är torsdag.
Men situationen och ögonblicket är så svidande nära att jag inte kunde låta bli.
Snart är fredag här och snart kan jag tillåta mig själv att slappna av och njuta av den kommande helgens äventyr.

Höj på hatten och känn svalkan mot skalpen, för snart är fredag här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback