Kalmarita....

Då var det gjort! Nu är det inskickat! The point of no return.

Mina ansökningar om studieortsbyte till Kalmar befinner sig nu i brevlådan och om exakt 55 minuter blir den lådan tömd.
Efter det är det bara en väntan på svaret om jag blir antagen eller inte som hägrar för mig.
Den här ansökan om byte kom som en blixt från klar himmel. Det är verkligen attans skit att jag blir tvingad till att byta p.g.a en töntig regel som gör att jag inte är beviljad till reducerade pendlingskort.
Men nu är det som det är... och jag får försöka vänja mig vid att gilla läget...
Eller... kanske inte gilla läget... men i alla fall acceptera det. Och helt surt är ju inte allt heller, det har ju sina fördelar om jag börjar plugga i Kalmar.

  • Jag lägger mindre pengar på pendlingen
  • Bussförbindelserna är betydligt bättre mellan Oskarshamn och Kalmar. Jag behöver alltså inte sitta lika mycket på bussen som jag gör nu.
  • Spännande att träffa nya människor och bekanta mig vid en ny stad.
  • Kanske att jag kan ha min VFU på hemmaplan.
Men jag ska inte skjuta under stolen med att jag kommer att sakna Växjö och mina kompisar jag har här.
Men... min förhoppning är ju ändå att jag inte kommer att förlora dem bara för att jag pluggar på annan ort.

Så.. till nästa termin kanske jag går under beteckningen.... Kalmarita!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Ullis

En bra sak till... Om du vill stanna kvar och gå på Kåren nån kväll finns det alltid en soffa att sova på hemma hos oss =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback