Det är inte enbart därför att...

... dagens namn imorgon är fredag och att fredagar i vanlig ordning brukar framkalla härligt sköna känslor i kroppen just därför att det är fredag och veckoslut. Nej, jag har faktiskt en annan anledning som toppar det ovan nämnda.
Jag åker nämligen hem till Oskarshamn imorgon, min första VFU-vecka är avklarad (får till betydelse att jag enbart har tre veckor kvar av helgförhållande) och jag får träffa min älskling igen.
Jag kan bara skratta och vara glad för att alla dessa underbara happenings inträffar på veckans bästa dag, fredagen!

Idag har jag bjudit barnen på ännu ett spännande äventyr i lekhallen. Adam och Stina hade nämligen fått brev från sin vän kung Sinsladin som kommer från ett land långt, långt borta. Sinsladin hade slarvat bort sin magiska ring och undrade om barnen kunde hjälpa honom att  hitta den igen. Självklart gjorde vi det, och till vår hjälp hade vi fått låna Sinsladins flygande matta. Vi tog en tur till djungeln där vi förvandlades till olika djur, sedan svängde vi förbi öknen när det började regna i djungeln och dansade soldansen så mycket så att solguden kikade fram.
Det visade sig att det var den där busiga solguden som tagit ringen, men vi fick snällt tillbaka den och barnen beslutade sig att rita bilder till Sinsladin som visade alla äventyr vi varit med om för att hitta ringen.

 ← Stina, Adam och kung Sinsladin  ← Solkungen



Helt underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback