Adam och Stina

Adam och Stina är huvudpersonerna i mitt temaarbete som jag har med mina barn på förskolan.
Det är två björnar som kan få ditt hjärta att börja blöda, för så söta är dom. Och barnen... dom avgudar dom.

Det är så roligt att komma ut i verkligheten och testa alla idéer man har tillsammans med barnen. Och det är helt underbart att upptäcka att man älskar det man gör och sedan komma på att jag kommer att arbeta med det jag älskar.
Nu vill jag inget hellre än att bli klar med min utbildning så att jag kan börja söka jobb.
Samtidigt är jag lite orolig för just den biten. Mycket av arbetsglädjen sitter i arbetslaget, jag kan bara hoppas på att jag hamnar på en förskola med ett arbetslag som brinner för sitt yrke, som vill låta barnen ha inflytande och som vill arbeta utifrån ett lekpedagogiskt arbetssätt.
Men spännande, ja, det kommer det att bli!
Men tänk... jag kommer att vara min egen. Det kommer inte att finnas några uppgifter jag måste fokusera på för att skicka in till Universitetet och jag kommer inte att känna mig bedömd i alla situationer av en handledare.
Jag kommer vara fri!

Är dom inte för snuttiga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback