Morgonstund

Klockan är bara barnet, men jag är uppe och ska sätta igång med hemtentan.
Boken ligger på bordet med all sin prakt, den lockar mig inte ett dugg.
Min blick söker sig gång på gång mot fönstret där ett riktigt präktigt solskensväder hägrar med all sin makt.
Jag vill gå ut i den kalla krispiga luften och få röda rosiga kinder, kall nästipp och luft, luft, luft!
Verkligheten kallar tillbaka mig, jag måste börja med hemtentan.
Men kanske, kanske att jag har tid med en paus runt lunch?

Vad vi köpte godis igår ska jag säga dig!
Den ypperligt billiga affären Lidl bjöd på godis för en spottstyver. Ett helt kilo för 29.90!
När kvittot sedan visade att summan för vår gottepåse slutade på 40 kr kan ni ju själva lista ut hur mycket vi köpte.
Känns livsfarligt att ha en sån påse hemma nu när jag ska vara själv över påsken.
Dialogen på tisdag kan möjligtvis låta såhär:
- Camilla.... du vet den där godispåsen som vi köpte?
- .....Hmmm.... påminn mig......
- Men du vet, den från Lidl?
- Jaha, du menar den.... Äh, vad är det med den?
- Jaa, var ÄR den?
- Äh.... alltså... näe, jag har ingen aning om det. Har du kollat i skåpet?
- ............... Du har möjligtvis inte gått upp 1,4 kilo nu när jag har varit borta?
- .........................

Tur för mig att det ändå är påsk och att utvägen finns där, jag kan ju alltid skylla på påskkärringarna!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Såg det igår när jag var in dit och handlade. Det blir en sväng tillbaka dit idag och handla lite godis.. Det är ju faktiskt påsk! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback