I love lov

Nu är det lördag eftermiddag, solen skiner och mina kinder har en härligt rosa färg, de har blivit vindbitna.
Hösten har tagit tag i mig idag, den blåste i min halsduk och mitt hår, fingertopparna blev lite kalla och ögonen tårades. Benen fick arbeta i motvinden och näsan började rinna. Jag har kämpat idag, kämpat med ett leende på läpparna, för idag har jag varit ute på en riktig höstpromenad.
Nu är hösten här! Den kom på en lördag.

Nästan hela mitt lov är nu slut, bara idag och imorgon är kvar, men det gör inte så mycket. Jag har haft en väldigt skön vecka då jag gjort absolut ingenting. Jag har sovit länge, ätit frukost då jag i vanliga fall äter lunch, druckit riktigt Java och ätit mandlar med vit choklad doppad i kanel. Duschat länge, gått i mjukisar ännu längre, struntat i att borsta håret, sminkat mig ungefär varannan dag, sett på filmer, däribland mina första Beck (och dom var bra), strosat när jag känt för det, njutit, älskat, softat, chillat, jag har haft lov.

Nu ska jag snart ta tag i att baka kanelbullar. Jag är lite spänd, har nämligen aldrig bakat bullar själv nån gång. Det är alltid mamma och jag som gör det tillsammans. Hon gör jätte fina bullar, mina ser ut som missfoster i jämfört med hennes. Och dom lär inte se bättre ut nu bara för att jag är själv, eller, det kanske dom gör?
Jag har ju inga andra bullar att jämföra dom med. Skönt ju!
Fasiken, kom på att jag inte har några bullformar, attans! Nu blir det ju muffinsformar istället.
TUR att mamma inte är här den här helgen...

Imorgon blir det söndagsmiddag hemma hos min finska pinne till pappa. Undra vad han bjuder på.
Jag var inte särskilt tydlig när han frågade vad jag ville ha...
Mitt svar var:
- Något som passar till potatis...

Synes!

Kommentarer
Postat av: Niklaszahra

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback