Göteborg

    


Åh, åh, åh, vilken otroligt rolig helg jag har haft!


Göteborg är en bra och trevlig stad, den har många affärer och stora gånggator, människorna är ganska trevliga och träden är lika gröna som hemma. Kort och gott, Göteborg är som filmjölk och russin, så himla gott!

Jag har bott på hotell hela helgen, ett nice dubbelrum med queensize säng med en liten men lyxig toalett.
Frukosten är en frukost att drömma om, jag blev så otroligt glad på lördagsmorgonen när jag satt där med min croissang (ursäkta stavningen) och härligt goda kopp kaffe, för jag kom på att jag kommer ju få njuta av en lika god frukost en morgon till, aldrig att jag har gillat söndagar så mycket som jag gjorde just då, och då hade ju inte ens lördagen börjat på allvar.

FREDAG

I vilket fall som helst, vi kom dit på fredagkväll, och kvällen började med att vi hookade up några öl inne på rummet innan vi begav oss ner till stan för att ta en tur in till Liseberg.
Tyvärr blev utgången en annan än vad vi först tänkt oss, himlen öppnade sig över oss och hällde ner en massa regn. Vi blev blöta och inte alls sugna på att åka karusell, så vi gick till närmsta krog som bjöd på After Work.
Det var väldigt trevligt, feta köttbullar och starka nacho chips, är jag i himmelriket? tänkte jag.
Jag tror att jag var så nära man kan komma, om inte, så gillar jag jorden himla mycket.
Eller så gillar jag Göteborg en massa, jag tycker om Göteborg när jag är där tillsammans med Dig.
Efter en stund på några av Göteborgs krogar drog vi iväg till den största och mest lyxiga bio jag någonsin skådat.
Den hade en egen launch där man kunde avnjuta alkoholhaltiga drycker i en mysig miljö innan filmen började, vilket vi självklart gjorde. Att inte alla biosalonger satsade på det konceptet?
Jag menar, fulla människor köper alltid mer än dom behöver. Alltid. Det är något alla vet.
Efter bion blev det hemfärd till hotellet, och första natten i den sköna sängen blev avnjuten.

Fredagens bästa:
- Ursäkta, åt vilket håll ligger Bergatrollet?
En något överlägset taxichaufför svarar:
- Äh... menar du Bergakungen?
- ...... Ja, just det.... Bergakungen.... ( troll....TROLL?? ... Attans....  )


LÖRDAG

Så blev det då lördag och den första härligt underbara, goda, vräkiga, hotellfrukosten intogs.
Jag hade två stora tallrikar framför mig med en massa mat på som bara var till för min egen njutning, och att jag njöt, jag njöt i fulla drag. Det var så otroligt gott.
Jag vill ha hotellfrukost hemma hos mig varje dag. Någon frivillig som vill göra den åt mig?
Vädret var betydligt bättre i lördags, det var helt otroligt fint om du frågar mig.
Det var ett sånt där perfekt gå på stan och Lisebergs väder, och självklart gjorde vi båda.
Liseberg var precis lika roligt som jag kom ihåg det, och den nya attraktionen, Uppsvinget, var nog det mest läskiga på hela dagen. Den tog vi först, skönt att ha det värsta avklarat först.

 ← Uppsvinget
Den var verkligen jätteläskig, kanske inte syns så bra på bilden, men jag skrek, mycket och högt. Och Kexet, han blundade... Men om vi åkte den? Ooooja! Med råge!
Vi spenderade många timmar inne i denna lustfyllda park, och dessa timmar var verkligen fulla av skratt, skrik och en aning dödsångest. Det fanns verkligen stunder då jag allvarligt trodde att jag inte skulle klara mig ur karusellen med livet i behåll.
Men uppenbarligen, hade jag fel. Man kan visst lita på fastspänningsanordningarna. Det är ju skönt.
Meningen var den att vi skulle ta en drink i Scandics Sky-bar efter Liseberg, men vi var alla alldeles för trötta, eller jag var det i alla fall, så vi åkte hem till hotellet igen.
Jag tror jag somnade nästan direkt. Det var skönt, jag hamnade i en dvala.

Lördagens bästa:
- Vi får plats med några fler gelehallon där uppe på toppen, i hålet där, ser du?
- Mmm, det har du rätt i.
Gelehallonen blev iknosade burken som man skulle fylla och betala 39 kr för.
- Gelehallon är så bra! Man kan liksom knosa ihop dom så att man får plats med ännu mer.
( Nej, darling. Det är du som är bra, knosad eller ej ).


SÖNDAG

Ännu en morgon full med god frukost, och ännu en morgon då jag njöt i fulla drag.
Som allt annat så tar även en hotellvistelse slut, vare sig man vill det eller ej.
Vi checkade ut strax innan tolv och begav oss av mot en outlet store i närheten av Borås,
Lager 157 är bra skit. Ett helt samhälle är uppbyggt och drivs av upp-poppande outlets, me like.
Märkesvaror till rimliga priser är verkligen inte dåligt, inte dåligt alls.
Jag införskaffade mig ett par vita Cheap Monday skor, 100 pix, jag blev kär!

   

Söndagen var en dag då vi spenderade mycket tid i bilen, men det var trevligt och kul ändå.
Jag var ju tillsammans med den bästa jag vet. Sånt är alltid en humörhöjare.

Söndagens bästa:
- Jag vill alltid vara med Dig.
- Och jag med Dig.



Semester bort från vardagens grå?
Ja tack, ge mig mer och oftare.


Kiss kiss and bang and out!




Kommentarer
Postat av: Åsa

fy attans sikken lyx helg hörrö:) va roligt att det blev såå lyckat, är avis på diiig:) pussokram

Postat av: Anonym

va visst någon som ville ha uppdatering av läget när hon läst min blogg...hihi.... jasså har inte skvallret nått fram till dej, de trodde ja de gjort till de flesta vid det här laget. Å ännu mer intressant blir det när du får veta att de e nån du känner! :) Ja ska beskriva honom: mörkhårig, ganska lång, smal, 122:a, fotbollsnörd, gillar att sjunga om liljekonvaljer, idrottsstudent, bor i slottsstaden... kan du inte gissa nu så får du helt enkelt inte veta.... hihi.... va mysigt du verkar ha haft de förresten, ja vill också!!! puss å kram på dej!!!

2007-05-23 @ 22:31:33
URL: http://lillstina.blogg.se
Postat av: Ullis

Vilken härlig helg ni verkar ha haft!! Nu blir jag jättesugen på att åka dit... Älskar Göteborg! =)

2007-05-23 @ 22:45:30
URL: http://pysselmaja.blogg.se
Postat av: stridis

Göteborg är den finaste stad som finns i Sverige i mina ögon.. En kvälls konsert på Ullevi och se Metallica lira är oförglömlig!
Sedan har dom mycket bra uteställen och ölhävarpubar :) bra med happy our och jävla trevligt folk eller !?
Ett vandrarhem som är värt att besöka är Kungälvs vandrarhem :) god öl och trevlig personal !
Hoppas ni hade en suverän och trevlig helg där :)
Kram och puss

2007-05-25 @ 02:06:06
URL: http://stridis.blogg.se
Postat av: martin

Hahaha det är alltid lika roligt att höra om en smålännings genuina kärlek till frukostbuffeer ;) Haha ja det var verkligen en kalashelg! Ni får försöka se till att det inte tar tre år till nästa besök.. Och du, det där "Jag tycker mer om Sthlm" hoppas jag du har käkat upp med råge! ;) Kram

2007-05-26 @ 13:12:23
URL: http://storfrippe.blogg.se
Postat av: ellen

aj löv de sjus. skorna alltså. vilket jädra fynd du! får lov att gratulera. :)

2007-05-27 @ 18:53:38
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback