Lathund till ett bättre liv, universallösningen är kommen!

Det är förvånansvärt vad gott en promenad gör. Den ger dig så otroligt många fördelar så jag förstår inte varför jag inte är ute och går oftare. Dels ger den dig smäckra och fasta lår, vilket jag verkligen skulle behöva, och sedan ger den dig möjligheter att tänka över saker och ting och sätta in dom i olika och andra perspektiv.
Sedan är det ju alltid kul att skryta för sina kompisar om att man har varit ute på promenad en söndag medan dom är inne, bakis, slötittandes på tv...

Så när jag gick där runt Växjö sjön med Queens of the Stoneage dånande i öronen började allt kännas så mycket bättre. Jag fick frisk luft (hmm, jaja, frisk stadsluft) i lungorna och nytt syre till mina tankar.
Jag har tröttnat på att grubbla, jag vill vara en sån som tänker, handlar och slutför... jag menar, hur svårt kan det vara om allt det var som krävdes för min del för att komma fram till det var en promenad?
Jag behöver ju enbart fortsätta med mina promenader för att klara av hela livet, eller hur?
Kanske bara byta ut min playlist på mobben lite då och då, omväxling förnöjer, eller vad är det man brukar säga?

Det känns så otroligt skönt när allt bara faller på plats, hoppas bara att pusselbitarna stannar kvar denna gången....


Kommentarer
Postat av: Linea

Promenader är bra, men svårt att ta sig ut bara. Men när man väl är ute, som du sa, är det riktigt skönt! Speciellt idag när våren har kommit.

Postat av: Åsa

jasså jasså du är också här nu, MYCKET trevligt:)
hur är det med lilla camilla nuförtiden? hoppas bra*
pussokram

2007-03-04 @ 16:21:09
URL: http://ousagousa.blogg.se
Postat av: mira

Hej tjejen!
Å vad härligt det lät. Skulle nog också behövt en sån där promenad. I alla fall den friska luften...hihi.
Puss

2007-03-04 @ 19:59:54
Postat av: jossan

Varatio delectat - kom ihåg din latin ;)
promenader ja, det ska jag bli bättre på nu när våren kommer, pusspuss

2007-03-04 @ 20:29:59
URL: http://juicen.blogg.se
Postat av: Kate Hudson

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2010-09-06 @ 09:13:38
URL: http://kate-hudson.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback