ICT

Oj oj, vad jag är varm på ryggen just nu, tror att jag skulle kunna värma ett helt land, i alla fall ett land i samma storlek som Luxemburg.
Men jag känner ändå att det är en skön värme, för jag har ju varit duktig!
Har cyklat till skolan idag, så det känns jävligt gött!
Det är hur skönt som helst att snön är borta och att det enda som ligger och skräpar på vägarna just nu är grus.

Det var en gång en gång och den var grusad... eller... det var en gång en väg och det var grus på den med...

Har haft seminarium idag, i två timmar, om ICT användning. Fan vad intressant det var!
Jag vill bli en av dom där "roliga" och "moderna" lärarna som använder sig av internet och alla möjligheter som en dator förser en med. Det finns ju hur mycket som helst som man som lärare kan använda sig av där ute i den okända internetvärlden, jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att ta steget ut dit och iaf försöka att få in det i min framtida undervisning.

Jag måste medge att min nuvarande lärare, Emil Tyberg, är en inspirationskälla när det kommer till detta.
(och det säger jag utan att verka fjäskig)
Han är helt otrolig på många sätt och vis, han engagerar sig till att börja med och han vill få ut det bästa av oss genom att han ger det bästa av sig själv.
Han är alltid förberedd och mycket kunnig om så många saker. Han är verkligen en lärare att se upp till och som jag kommer att ha som förebild när jag själv börjar närma mig slutet på min utbildning.
Fan, det låter ju som att Emil Tyberg är det bästa på denna jorden, men han är iaf en av de bästa på Växjö Universitet.

Imorgon är det fredag och då är jag ledig. Skönt att börja helgen med ledighet.
Fast egentligen är jag inte ledig, har massor att plugga på ändå.... men, det är ju trots allt fredag och då känns allt så mycket lättare.

Nu vill jag bara att solen ska börja lysa igen och att det ska sluta vara så kallt.
Jag vill använda mina ballerinaskor, mina fötter saknar känslan av att gå i ett par sånna.
Om inte det är frihet, så säg!!

Nu ska jag ta å förbereda lunchen... tror det blir fisk, men egenligen vill jag ha Thai mat, från Poon Palace,, yummy!
Någon som är sugen på thai? Hör av er så käkar vi!

Over and out Mrs Blogga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback