Det vankas mot helg

Upp, upp och iväg... eller kanske snarare, fram, fram och vidare för imorgon far jag iväg!
Ska nämligen åka hem och hälsa på min fina mamma och världens sötaste hund, Cajsa.
Ser med nöje fram mot alla långa och sköna skogspromenader i mina blå och vita gummistövlar, eller, egenligen är det mammas stövlar, men jag har första tjing ändå! :)

Stövlar är verkligen ett bra påfund. För  vem älskar inte att klafsa runt i vattniga pölar utan att bli blöt om fossingarna? Jag vet hittills inte om en enda som inte diggar det stenhårt. Såå, ett stort plus för gummistövlarna.

Sitter och kollar på Du är vad du äter och blir alltid lika full i skratt när den som medverkar allttid ser lika chockad ut när Anna Skipper påpekar att det man stoppar i sig påverkar hur man ser ut.
Och att det enda man kan göra för att få till en ändring är att äta annorlunda och träna mer.
Egentligen behövs det inga långa bantingsböcker, det räcker med två sidor.
På den ena sidan står det: Ät frukt och grönt.
På den andra står det: Idrotta mer.

Nehej, nu ska jag sätta mig i soffan och gotta mig åt andras elände...
skadeglädje är nog den enda sanna glädjen för min del.

Ha det fint där ute i cybervärlden i helgen utan mig.
Vi ses på måndag.

På återseende!

Peace and out!

Kommentarer
Postat av: jossan

det bästa med gummistövlar är att man kan hoppa i vattenpölar! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback