sommar

Jaha, då var det sommar här då, med allt vad det innebär. Och vad innebär sommar för mig?
Om jag ska definiera termen sommar och vad den betyder för mig så inkluderar det absolut, bad, sol, värme, glass, öl, visfestival, kärlek, lycka och ledighet.
Men om jag ska berätta om hur min sommar kommer se ut så är det inte alls särskilt mycket av det ovan nämnda som kommer ingå i den.
Igår började nämligen mitt sommarjobb på Sundsgården i Hjorted, och jag kan lova att det blir en väldigt lång sommar som jag får spendera där. Det känns ju inte så väldigt mycket bättre när jag bara kan stryka två dagar på schemat, inte när jag tittar vidare och kommer fram till att det nu är lite drygt 36 dagar kvar att jobba på.
Nu klagar jag, jag vet, men ibland tycker jag nog att man har rätt till det med.

Men absolut, min sommar kommer att ha sina höjdpunkter med det jag anser vara sommarens bästa treat.
Det kommer ju dagar då jag faktiskt är ledig, och de dagarna kommer att firas med dunder och brak, eller i alla fall mys och glass och förhoppningsvis sol och bad också.

Jag måste säga att jag nästan blev huggormsbiten i fredags förra veckan,
Jag och Cajsa var ute i skogen och promenerade, och helt plötsligt befinner jag mig rakt framför en stor, fet och ful huggorm. Den ansåg förmodligen att jag var lika fet och ful som jag tyckte att den var då den bestämde sig för att hugga efter mitt ben. Men jag var för snabb, eller så var den för tung, för den nådde inte fram.
Jag beslutade mig för att springa hela vägen hem, Cajsa följde efter, men trodde nog att det var en lek vi roade oss med då hon mycket hellre ville bita i kopplet än att springa.
Men hem kom vi tillslut, och jag klarade mig undan både ormbett och Cajsas försök att nafsa mig i vaderna.
Skönt värre.

Nu är det inte så många dagar kvar till midsommar. Det ser jag verkligen fram mot.
Jag saknar mitt sällskap, jag saknar min bejbi.

Puss puss och puss igen.

Kommentarer
Postat av: Stridis

Hoppas jobbet går bra och att du trivs!
Får önska dig en glad midsommar!!
Kram och puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback