Campus, here i come!!

Min mobilsingnal började ljuda, jag såg i displayen att det var Hyresbostäder som ringde.
Mitt hjärta hoppade till en extra gång, vad vill dom? Mina förväntningar gick genast upp i taket.

Jag svarade med en lite nerövs stämma:

- Hej, det är Camilla.


Svaret kom blixtsnabbt:

- Hej, det är Anna-Lena från Hyresbostäder. Du har två tvåor här som du har möjlighet till om du är intresserad.


OM
jag är intresserad, tänkte jag, du skulle bara veta Anna-Lena....

- Jaså? sa jag i ett naivt försök till att inte låta allt för uppspelt, TVÅ sa du?


- Ja
, sa Anna-Lena. Så ligger det till.

Jag hörde hur hon knapprade in något på sin dator i andra sidan luren, och en tanke for genom mitt huvud, vilken lägenhet ska jag välja? Var vill jag helst bo? 

- Men vad roligt, sa jag, svårt val men jag tar den på Idet.
 

- Trevligt. Då skriver jag in det här och så är du välkommen in att skriva på kontrakten och säga upp din nuvarande lägenhet. säger Anna-Lena med en professionell och invand röst. Bara du kommer innan den sista denna månaden så är allt i sin ordning, lägger hon till.


Jag tror inte att Anna-Lena från Hyresbostäder förstod hur länge jag väntat på ett sådant besked och hur snabbt mitt hjärta slog. Detta är bra nyheter, väldigt bra! Så för att vara på den säkra sidan frågade jag:

- Så nu är lägenheten verkligen min?


- Ja, den är din och ingen annans. säger Anna-Lena med ett litet skratt. Bara du skriver på kontrakten.

- Åh, vad glad jag blir! Jag kommer in nästa vecka.

- Det blir bra. Du är välkommen. Hejdå.

- Hejdå! Och tack!


*klick*

Så, den 16 augusti blir Idet 2 mitt hood. En fin, fin tvåa står där och bara väntar på att få släppa in mig och mina möbler och min lilla katt.
Det är en underdrift att säga att jag är glad, man kommer inte ens i närheten när man säger jätte glad.
Mina känslor kan man inte sätta ord på, dom syns bäst i handling.
Så därför ska jag nu dansa och hoppa i min säng och sjunga en glad segervisa.
För jag ska flytta till campus!!!!!!!!! Jaaaaa!!!!!


Move me in, NOW!!!


Kommentarer
Postat av: Mira

Å vad härligt! Äntligen!!! GRATTIS tjejen! Puss

Postat av: ellen

Grattis du med! Och välkommen till campus, det är på tiden att kommer hit, eller hur?

Det var anna-lena som ringde mig också, hihi. hon är trevlig den där anna-lena. kommer med goda nyheter. :P

2007-04-19 @ 16:48:18
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Lisa

Åhh va roligt tjejen! Grattis grattis grattis =)

2007-04-19 @ 17:52:19
Postat av: stridis

Grattis!! Superbra det ju..
Hoppas du kommer trivas i din nya lya sen :)

kram och puss

2007-04-19 @ 18:32:13
URL: http://stridis.blogg.se
Postat av: jossan

GRATTIS!!!!
fy bubblan vad kul....kommer bli inflyttningsfest på inflyttningsfest! Börjar sommaren med min och Helénes och avslutar den med din ;)
mohaha.
Grattis återigen, kommer bli kanonbra det här!

2007-04-19 @ 21:19:16
URL: http://juicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback