Vilket flyt har inte jag då?

Igår på träningen fick jag ta del av något som kan liknas vid ett mirakel. Som ni alla säkert vet är det oerhört svårt att få tag på sommarjobb och speciellt i år verkar det vara ännu svårare med så mycket uppsägningar, varsel och ekonomisk kris.
Men mitt i allt detta elände träffar jag på en kvinna som jag har kört några träningspass ihop med.
Och denna härliga människa ställer plötsligt frågan under avslappningen..



- Camilla, har du möjligtvis något sommarjobb?

- Nej, jag har sökt väldigt många, men jag har inte fått något svar ännu.
- Men då kanske jag har något av intresse, det är nämligen så att jag arbetar som personlig assistent och vi behöver en person till i sommar. Jag tror att du skulle passa hur bra som helst, och personligen skulle jag bli jätte glad om vi kunde jobba ihop.
- Menar du allvar? På riktigt?
- Ja. Du ska få numret till min chef så du kan ringa på måndag. Jag ska personligen rekommendera dig.
- Tack! Du har gjort min dag!




Snacka om att jag liksom svävade hem på ett glädjerus.
Ibland har man tur och befinner sig på rätt plats, vid rätt tillfälle, i rätt sinnelag och i rätt sällskap.
Nu återstår bara samtalet på måndag och så får vi se hur det här utvecklar sig.
Men, I have a good feeling about this.
Yes, indeed.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Vilken grej! Man vet aldrig vilka möjligheter som väntar bakom nästa krön... =)

Postat av: Martina

Yes, det gör jag:)Vilket sammanträffande. Har bott här i typ 8 år snart. Hoppas du får en trevlig lördag=)Kram

2009-03-21 @ 15:34:07
URL: http://missisnorth.blogg.se/
Postat av: Jimmy

haha jo, men det får jag försöka jobba bort imorn istället med dubbla träningspass ;)

2009-03-21 @ 20:46:42
URL: http://jimmy85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback