Vart ska detta sluta egentligen?

Om jag vore mer vidskeplig så skulle jag faktiskt vara rejält orolig vid det här laget.
De passar aldrig ihop. Alltid är de varandras motsatser.

Det jag talar om är våra horoskop. Mitt och Fredriks. De är alltid som natt och dag.
Ta bara dagens horoskop som exempel:

Fiskarna (mitt)
Måndagen börjar med massor av vardagspyssel och småsaker att göra.
Men kvällen har bättre glöd.

Skytten (hans)
En utmärkt måndag men kvällen kan förstöras av ett gräl om du inte varvar ner och sänker tempot.

Än så länge stämmer mitt horoskop. Jag har gjort en power point presentation till imorgon, skrivit stödanteckningar, handlat sågspån och pellets och snart ska jag ringa angående sommarjobb.
Visserligen kan man ju tolka glöd som gräl också, i sånna fall stämmer horoskopen till fullo för en gångs skull...


Var tvungen att googla våra stjärntecken också... är kanske mer vidskeplig än vad jag tro?


Hur passar skytten ihop med fiskarna? 

Skytten med Fiskarna,
har nog mycket svårt att gå ihop. En tid kan de förenas, när Skytten strävar mot samma mål som Fisken för ögonblicket söker efter. Men snart ändras deras kurser och de far ohjälpligt isär. Deras relation är hastig, förvirrande och oviss.


♣     ♣     ♣    ♣

Detta bådar verkligen inte gott enligt stjärnorna.
Vi får väl göra vårt bästa för att motbevisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback