Vad hände med våren?

Det blev ingen kjol idag. När jag vaknade hade våren förvandlats till ett vinterlandskap...

 


Idag har jag spenderat hela dagen i Kalmar. Det har varit redovisningar från kl.9.00-16.30.
En ganska tuff dag med andra ord. Men det är otroligt bra att den är avklarad och över.
Ännu skönare är det att min redovisning, som handlar om fonologisk medvetenhet och hur arbetet i en förskoleklass kan läggas upp för att hjälpa barnen på deras väg mot att bli fonologiskt medvetna, gick otroligt bra!
Istället för kommentarer som, Du låter som en gammal stofil, fick jag positiv respons.
Folk kom fram och sa efteråt att min redovisning var intressant, roligt och lärorikt. Sådant tycker jag om.
Och ja... jag har faktiskt fått den där stofil-kommentaren på riktigt....

Nu är svenskakursen avklarad och matematiken tar vid nästa vecka. Det känns faktiskt lite vemodigt.
Jag har haft så otroligt bra, inspirerande och motiverande lärare under den här kursen.
Tror inte att jag kommer att få nöjet att lyssna på sånna här intressanta föreläsningar som jag gjort under dessa veckor någonsin igen. De flesta föreläsare brukar låta som... gamla stofiler...

Så svenskan är avklarad. Eller, inte riktigt.
Jag har bara de sista 1000 orden att skriva i mitt utvecklingsarbete, komplettering på tentan och förmodligen även en liten komplettering på hemtentan.
Men med det ovan nämnda skrivet i parentes, så är jag i princip klar!

♥  Bara onsdag och torsdag kvar. Sedan kommer fredag och då kommer mina tjejer!!! ♥


Kommentarer
Postat av: Martina

Ahaa, ok:) Växjö tycker jag om, det är en fin stad med bra shopping=) Och Västervik är fint med:) Ja, jag ska verkligen njuta av min lediga dag och inte tänka på jobb eller tråkigheter. Somnade före klockan nio igår kväll och det har nog inte hänt på århundraden, haha. Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback