In the moment

Mina älsklingar är samlade i köket. Nu är tillfället förevigat. Härligt med kökskärlek!

 

Imorse när Fredrik hade broderyer angående sitt klädval sa han,
- Synd att den här tröjan är så liten, för den är väldigt skön.
- Vaddå liten? sa jag. Den är ju inte liten.
- Så jag kan ha på mig den då?
- Ja, det är klart du kan.

Några timmar senare när han kommer hem från jobbet berättar han med glimten i ögat,
- Vet du vad en elev sa till mig idag?
- Nä, vaddå?
(och nu är det mycket viktigt att ni tänker att alla R låter som V, för då blir det roligare. Och det är så eleven låter)
- Hallå Fvedvik. Hav du en föv liten tvöja på dig idag?
Jag sev magen när du stväckev på dig.



Får se om Fredrik litar på mig angående klädval igen.
...
 




Kommentarer
Postat av: Martina

Hejsan! Åh, tack ska du ha, det var snällt sagt:) Ja, det är jättekul att plocka och pilla med sånt där:D Och tiden går så snabbt! Visst kan du lägga in en beställning om du vill, inget är omöjligt;) Kul inlägg du skrivit om det med dilalekten, att vissa säger V i stället för R. Helt sjukt, haha. Sen finns det dom i stan som uttalar R som G också. Helknäppt, testa att läsa den där dialogen med G fär du höra. Vet inte vad folk får allt ifrån om dom inte kan säga R eller vad det är..haha. Ha en fortsatt trevlig kväll! Krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback