En students vardag

Detta är inte en helt ovandlig syn i mitt hem. Ett köksbord som är helt överbelamrat med papper, böcker och en dator.

  

Jag är precis hemkommen från bibblan där jag lånat två böcker. Den ena är till det utvecklingsarbete jag skriver på just nu och den andra är till en komplettering jag måste göra på en tenta. Livet är verkligen hårt när man är student.

Fick ett mail från en god vän som precis blivit mamma där hon uttrycker sin frustration över att hon nu under sin mammaledighet får så få stunder då hon verkligen måste använda sin hjärna, mitt svar var att jag har alldeles för många stunder då jag måste använda mig hjärna.

Är det mammaledighet som krävs för att jag ska kunna slappna av lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback