Låt mig bjuda på några härliga bilder

För att fira in min älsklings stundande semester har jag bakat en alldelles utsökt jordgubbstårta.

Se här gott folk:

  Mmmm!

Och STOPPA PRESSARNA... Jag gjorde egen tårtbotten också.

Du kan också göra en tårta... följ bara receptet nedan:

Tårtbotten

4 ägg
2 dl socker
1 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker poröst. Blanda samman de torra ingredienserna och vänd i smeten (häll i).
I detta skede är det viktigt att inte använda elvispen, använd hellre en slickepott eller något liknande och rör smeten jämn.
Häll i en smord form och VIPS in i ugnen, 200 grader ca. 35 minuter.
Låt kakan svalna innan du skär upp den.

Fyllning

Första lagret
Vispgrädde blandat med krossad annanas
Andra lagret
Vaniljkräm blandad med riven mörk choklad

Toppa tårtan med grädde. Använd spritser så blir den extra fin.
Dekorera efter egen kreativ tanke

Och glöm nu inte att slicka gräddskålen ren innan du diskar den.

You can do it... bara tänk att mötas av den här synen när du öppnar kylskåpet...



Du är frestad... eller hur?

Kommentarer
Postat av: Livsstilsbruden!

Haha möts man av den synen varje gång kommer man rulla fram snart!



Om du vill så kan jag ge ett mer ingående svar på det du skrev i ett inlägg, så andra får ta del av det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback