Det där med att hålla en deadline....

... eller skriva inlägg när jag lovat är nog inget för mig direkt...

Jag får ursäkta mitt dåliga uppträdande och bristande omdöme gällande min egen karaktär och natur.
Jag hoppas att ni har överseende med mitt beteende och att mina nästkommande inlägg kommer oftare och mer regelbundet.
Jag ska råda bot på mig själv. BÄTTRING ANDERSSON!

Som sagt, det har ju varit midsommar och nubbe och fest.
Precis som jag lovat och nu uppfyller en aning senare än lovat ska jag skriva en liten text om det ovan nämnda (inte min ursäkt) och lägga ut lite bilder.

Ännu en midsommar spenderades och upplevdes på la casa de lövåsavägen men det här året var det ett mer planerat och genomtänkt event än midsommar förra året. Vi var ett gäng på 10 personer som valde att fira denna sommarens dag tillsammans och det gjorde vi med råge.

Det hade inhandlats allehanda ting, däribland 13 sillburkar, 5 kg färskpotatis, dill, gräslök, jordgubbar, glass och så sprit. Jag vet inte varför jag bjuder er på inköpslistan, då era matkassar förmodligen innehöll samma saker.
Det är ändå rätt bra att vi svenskar är fantasilösa när det handlar om våra högtidsmåltider.
Det är alltid samma sak vi äter, med vissa små utbyten och tillägg.

Anyhow... festandet började vid två och avslutades 12 timmar senare.
Egentligen kan min midsommar summeras enligt följande:
Mat, dryck, skratt och lekar.

Jag låter bilderna tala för sig själva...

Girls at lövåsamansion



Boys at lövåsamansion



Vi valde att tävla killarna mot tjejerna i vår lekkamp insturerad av vår egen idrottslärare och tävlingscoach Fredrik.
Så här ser han ut i full aktion förklarandes leken: Pennan i flaskan.



Andra lekar som lektes var äggstaffet, basebollsgris, rysk julafton, säckhoppning, stövelkastning och musikquizz.



Såhär såg förresten vår bar ut.



Jag hade en landskamrat från Finland med på festen, han heter Pasi.
Jag ville att vi skulle ta en typiskt finsk bild....
det här är resultatet...



Om du har fått blodad tand och vill uppleva min midsommar i större utsträckning så råder jag dig att kolla in min sida på facebook. Där finns midsommaren sparad i över 100 bilder.

Jag hoppas att er midsommar var rolig.

Om den inte var det så kan du ju alltid hoppas på nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback