Girl in need for some $

Pengar, eller snarare saknaden av pengar, kan verkligen få de mest roliga saker att framstå som lite tråkiga.
Tråkig är kanske inte rätt benämning, men inte lika kul om det hade funnits mer pengar inne på kontot.

Jag är verkligen alltid fattig, pank är jag inte helt och fullt, men fattig, det är jag.
Jag kan inte direkt säga att jag har pengar även om jag precis fått nya den dagen.
Varför ska allt vara så dyrt?

Avsaknaden av pengar orsakar:

  • Nedstämdhet.
  • Avundsjuka
  • Relationer sätts på prov
  • Bråk


Jag är en fattig student, men jag lever ändå.
Tentor, prov och uppsatser är vad jag är bra på.
Ordbajs och nya Word blir man inte rik på.
Men förhoppningsvis får jag pengar ändå.

(tur ändå att jag är rik på kärlek)

Jag spär ut mitt inlägg ytterliggare och lägger till att mina pengabekymmer fick sig ännu en törn när Martin kommer hem med en hel påse hamburgerbröd från Donken och ger till oss.
Tydligen hade någon dåre angivit fel storlek på hamburgerbröden och en hel produktion ska nu kastas.
Ja, ni läste rätt, KASTAS.

Detta är inte rättvist.
Här sitter jag och är fattig och eländig.
Där är McDonalds och badar i pengar.
De badar i så mycket pengar att de helt sonika kan kasta bort en stor brödprodktion som är täckande för hela Sverige.

Varför valde de inte att använda brödet till en annan hamburgare?

Men, visst, tacksam är jag.
Nu har vi i alla fall bröd på bordet ett tag till.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback