Det är lätt hänt..

.. att man liksom svävar iväg till andra platser när man sitter med datorn uppslagen och med kravet hängande över sig att komponera ihop en hemtentamen som handlar om barns läs och skrivutveckling.

Det är otroligt lätt hänt att internet och alla fröjder som finns där tar mer tid än vad nedtecknandet av meningsfulla meningar och korrekta satsbildningar gör. Vad tiden går fort när man försöker ha roligt i en tråkig situation, speciellt när man sopar det tråkiga under mattan och låter det roliga ta överhanden. Eller som i detta fall, jag gömmer mitt word-dokument med minusknappen och vips blir jag påmind om cyberrymdens alla mysterier som jag bara måste ta mig an just nu...

Det är lätt hänt att man börjar dagdrömma om hur och var min framtida arbetsplats kommer vara och om hur roligt jag kommer tycka att det är att jobba. Just i dessa stunder är det svårt att påminna mig själv om att jag måste ta mig igenom min hemtenta (och en mängd andra uppgifter) för att verkligen komma till mitt slutmål. Det är ju så otroligt mycket lättare att fortsätta sväva iväg och låta mitt word-dokument förbli orört ytterligare en tid till.

Det är lätt hänt. Men det är svårförändrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback