Lätt som en plätt

Förutom att jag fått stora blåsor på mina hälar, då jag dumdristig som jag är, vandrade iväg på en ganska lång promenad barfota i mina cheap monday skor så har dagen tillsammans med födelsedagsbarnet Karin varit härlig.

Samtidigt som vi båda har njutit i fulla drag av dagen har vi även känt oss en aning ledsna då vi påmint varandra om att
"detta kan nog mycket möjligt vara en av de sista sommardagarna".
Men för att lätta upp stämningen lite körde jag på samma spår som Birk i Ronja Rövardotter och sa:
- Men Karin, det är SOMMAR nu!

Det verkade göra susen och vi begav oss till en insjö här i Oskarshamn som heter Eckern.
Där var det så vackert och fridfullt, vi njöt i fulla drag.



Här står Karin och filosoferar vid Eckerns kant.



Även om jag älskar havet så har insjöar sin charm. Dessutom brukar det alltid vara mycket varmare i sjön än i havet.
Detta tog vi tillvara på då vi förmodligen tog ett av sommarens sista dopp.




Och för er som undrar så följde även födelsedagsmuffinsen med också.
Lätt som en plätt sa jag och drog upp min skapelse.

Men, Karin verkade tycka om dem, även om jag kanske bidrog till hennes lyckokänslor genom att tillägga:

- Ska du inte ha en muffin? Jag har ju bakat dom till dig.... men jag TVINGAR dig!



Kommentarer
Postat av: Hanna H

Ååh ser så mysigt ut! :) Vilken tur Karin hade med vädret på sin födelsedag! själv regnade hela min födelsedag bort. Det brukar ändå vara fint vid den tiden i augusti fast lite mysigt blev det på kvällen med middag även om jag mådde som jag mådde vid det tillfället :/ men nu är det ju lite bättre med allt och imorrn drar jag iväg wohoo... synd bara att jag inte kunde dela gbg med er också denna sommar. Får bli en annan gång. Pöss

2009-08-20 @ 21:22:45
Postat av: carro

Hihi härlig dag ni ser ut att ha haft :)

Jaa kärlek är underbart, vi har bara varit tillsammans i två månader än så länge, så väldigt nytt, men ändå underbart :)



När drar du tillbaks till campuslivet då? Eller är du klar?

Postat av: Martina

Hej:) Vilka härliga bilder! Tror att jag också vart där nångång..det ligger väl ut mot Rödsle va? Eller typ Dövestad..? Haha, kan inte namnen på alla små ställen fast jag bott här i åtta år typ:)



Sv: Ja, man behöver rensa ibland, helt sjukt vad man samlar på sig grejer. Jag har en hel del kvar;



Kram kram!

2009-08-20 @ 21:40:44
URL: http://missisnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback