+ 28 kg!!!

Jaha ni mitt herrskap, vad gjorde ni igår kväll?

Själv roade jag mig med att dra upp 28 kg kräftor igår i Ankarsrumstrakten.
Den ni, det trodde ni inte va, jag som för tillfället har tre hälar?

Jag tog med mig Sabine hem till mig på landet och lät henne ta del av detta spännande och roliga event som tar vid i augusti månad. Det var första gången för Sabine, som för övrigt ÄLSKAR att äta kräftor, så hon var full av förväntan.

Nog för att mamma berättat för mig att det var en bra kräftsommar, men jag hade aldrig tänkt tanken att vi skulle dra upp 28 kg. Och kräftorna är stora också. Trots att det ösregnade precis hela kvällen så är jag nöjd.
Jag är inte enbart nöjd för att det blev mycket kräftor, det var trevligt sällskap från Skåne och hälsade på också.



Så här ser Kräft-pose 2009 ut.

 

Jag och mamma kan ju inte vara sämre än att vi gör vår egen tolkning.




Imorgon ska jag bjuda Fredrik på en småländsk signalkräfta.




Jag förstår att ni misstar er.
Men detta är inte Usain Bolt.
Detta är en av de trevliga pågarna från Skåne.




Kommentarer
Postat av: ellen

Jävlar du vilken fångst! Jag har aldrig ens sett en okokt kräfta, glömmer hela tiden bort att dom egentligen är svarta. :)

Postat av: Jenny

åååhh.. så kul att få vara med och fånga kräftor =)

2009-08-24 @ 09:22:59
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback