Min dag

kl: 06.17

Mobilen börjar sjunga morgonmelodin, mitt gull rullar över på sidan och lägger armarna om mig.
- ... Fem minuter till tillsammans med min bejbi... mumlar han i mitt öra.
- Mmm.... bejbi-love..... svarar jag och kramar om honom hårt.

kl: 06.22

Mobilen ringer för sista gången.
Jag tvingar upp ögonen och ser på honom. Han är så underbart fin.

Jag ler mot honom och han ler tillbaka mot mig.
- God morgon älskling.

Några timmar senare är det dags för mig att gå till skolan för första gången på snart en månad.
Idag började min inriktning för förskolan. Det känns faktiskt riktigt bra att starta igen, det känns lite väl lyxigt att inte ha något att göra, och det är en aning tråkigt också.

Inriktningen satte igång direkt. Ingen idé att vänta sa mina lärare.
Efter uppropet och registreringen fick vi i uppgift att skriva en liten essä om hur vår syn på vad ett barn är.
Vad flummigt tänkte jag, ett barn är väl som jag, fast lite mindre och mer busig.
Fast det skrev jag inte, jag ordbajsade om annat istället.
Efter det var det dags för föreläsning om barnkonventionen, rätt så intressant, men svårt att leva upp till alla dessa stadgar som lärare sedan.
När lunchen var över tog seminariet vid. Jag har hamnat i en grupp med bara tjejer, jag tror att vi är 15 stycken.
Det ska verkligen bli intressant och se hur våra diskussioner kommer att arta sig.
Allt som allt är jag väldigt nöjd med min dag. Jag känner att jag har kommit rätt när det gäller min utbildning, inga mer byten för min del. Nu är jag hemma.

Nu ska jag snart snöra på mig träningskorna och traska iväg till Complett, det är dans ikväll. Det ska bli skönt.

Vi ses. Adjö för nuet.

Kommentarer
Postat av: stridis

Grymt kul att du mår bra och har hittat rätt utbildning :) Har jag också eller jobb då.. dock bara deltid.. men man vet aldrig.. kanske blir heltid ?

Önskar dig lycka till med utbildningen och det nya året :)

Postat av: Jeliti

hejsan hejsan, kolla in vår nystartade blogg vettja och lämna gärna efter dig en kommentar om vad du tycker och tänker :)
/ Jenny Lina Tilda

2008-02-08 @ 15:11:45
URL: http://jeliti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback