Glädje

Mycket har jag varit med om under mina 22 år, men detta är nog första gången som några hattar och kepsar har skänkt mig så mycket glädje och skratt.

Allt började på Fredriks firande av hans 25 års dag tillsammans med föräldrar, kusiner och faster och farbror.
Ena kusinen hade en keps på sig som inledde till samtal om att sånna kepsar minsann var moderna på gamlingarnas tid.
Innan jag visste ordet av var middagsbordet fullt med håriga hattar och roliga kepsar.
Helt plötsligt kläcker någon ur sig: - Vi sätter oss alla i soffan så tar vi kort!

Sagt och gjort. Där satt vi, hela högen, alla vi som hade turen att få en hatt på huvudet.


 

Lägg märke till att jag och Sune har våra kepsar lite mer på snedden, därför att, som jag så fint uttryckte det:
- Få det att se lite coolare ut....

And by the way, Fredrik har sytt min keps när han var liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback