Uscha mig

Nu har jag varit hemma i två dagar för jag har varit sjuk, feber och förkylning.
Det är väldigt trist att inte vara på praktiken, men det känns som att jag inte har så mycket att välja på just nu.
Mitt immunförsvar var visst inte tillräckligt starkt för att skydda mig mot alla barnens olika baciller,
attans att de inte kan lära sig att nysa åt rätt håll....
Men idag känner jag mig som en människa igen, förutom att halsen är lite knagglig så är jag tillbaka som vanligt.
Men, för att vara på den säkra sidan så stannade jag hemma idag ändå.

Det är verkligen underbart att jobba med barn. Jag känner i hela kroppen (när den inte är feberhög) att jag har valt rätt yrke. Barn säger ju precis vad de känner för. Häromdagen när vi hade korv till middag hände en rätt rolig sak.
Jag frågade ett av barnen vid bordet om det ville ha mer korv.
Sekunden efter började alla barnen att skratta. Jag fattade ingenting.
- Vad skrattar ni åt nu? frågade jag lite förvånat.
- Hahaha..... sa en liten tjej på 4 år. Det heter ju inte KORV, det heter ju KÅÅÅÅV!
Sedan fortsatte barnen att skratta åt min okunskap om hur man uttalar saker och ting rätt.
De är ju bara för söta de där små krabaterna.
Jag längtar till måndag så jag får träffa alla igen. Det är helt otroligt egentligen, men redan första dagen lärde jag mig nästan alla 21 barns namn. Ibland blir jag riktigt imponerad av mig själv.

image108  ← Kåååv


För övrigt är det fredag idag. Men jag har absolut inga planer alls. Jag kommer att vara själv hemma ikväll, så förmodligen blir det Let´s Dance med chips och kanske läsk. Låter ju inte så jätte roligt faktiskt...

Men men, får väl se fram mot morgondagen istället. Då blir det röj på hög nivå!
Det ska verkligen bli jätte kul!

I´m out of here!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback