Today

Idag var det första dagen för mig på min praktik, och det känns verkligen jätte bra!
Förskolan är super, personalen är väldigt snälla och ungarna är så goa som ungar bara kan vara.
Jag tror inte att jag kommer ha några problem med att trivas där under mina tre veckor.
Haha, när jag berättade för barnen att jag fyller år idag så var ju självklart deras första fråga:
- Hur mycket fyller du?
- Kan du gissa? frågade jag.
- Hmmmmm.... 62! säger hon helt gravalvarligt..
Kanske att man får ta i beräknande att barnen bara är 3 och att allt som är över 8 är gammalt för dem.
Så, jag tog därför inte illa upp.

En annan rolig sak som hände idag var när jag var iväg till träningen.
När jag skulle dra mitt kort för att registrera mig på ett pass så började maskinen att sjunga Happy Birthday till mig.
Jag kände mig faktiskt lite speciell, trots att jag rodnade lite grann.
Tur att maskinen inte säger nått nedlåtande till en om man inte har tränat på en vecka...

Jag får se hur jag kommer att fira min födelsedag, jag har inte bestämt nått än.
Men till helgen kommer Fredriks kusiner och förhoppningsvis Martin och den legendariska Linn också.
Kanske att man firar den lite då, annars, får jag helt enkelt vänta till nästa år,
jag har ju fler födelsedagar att sätta sprätt på!

Jag har faktiskt fått ett blomsterbud idag. Men jag fick guida hit budet själv...
Fast det är lätt värt det, blomman jag fick är väldigt fin. Det är en stor lila orkide, I love it.
Tack så mycket till min underbara mamma och Mats
(som för övrigt ska åka Vasaloppet på söndag med bara en löpträning och en helg i en skidtunnel som grundträning.... My GOD!!)

Fredrik bjöd på sina kunskaper i köket, vad mysigt det är att bli bjuden på middag.
Jag fick även ett förkläde (som jag har pratat länge om att jag vill ha), så nu kan jag verkligen skita ner mig hur mycket jag vill. Det har till och med två stora och rymliga fickor, vilken husmor jag nu har möjlighet att bli.
Jag känner mig faktiskt rätt snygg i mitt förkläde, det ser ju ut som en klänning!
Sedan gav han mig även ett jätte fint satin bäddset, gud vilket skönt material det är!
Hur ska jag någonsin kunna sova i något som inte är satin efter första natten i det setet?

Slutligen, Tack så jätte mycket till Ullis och Peter och till Berit och Sune som är så gulliga och skickar kort till mig.
Jag blev jätte glad!

Nu ska jag bara vänja mig vid att säga att jag är 23 istället för 22, vilket jag aldrig hann vänja mig vid, av någon anledning har min hjärna fått för sig att jag fortfarande är 21... HA! I wish....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback