Me and You

Vad härligt det är när solen lyser, himlen är delvis blå och inte en droppe regn på hela dagen.
Cykelturen jag tog idag gjorde mig väldigt gott, Växjö är fantastisk sånna här soliga dagar.
Det får mig att längta till maj när vårsolen värmer och jag kan gå barfota i mina ballerinaskor.

Jag längtar till den första dagen då Tufvanängen är proppad med soldyrkande studenter som vräker ut sig på sina färgglada filtar. Vissa har tidningar framför sig, andra har skolböcker. Endel har ingetdera, kanske bara en mp3 som sällskap.
Men alla har vi detta gemensamt, om än bara för ett ögonblick tänker vi samma tanke:
Livet är underbart! Jag vill aldrig att det tar slut!

Jag längtar till kvällen efter den första riktigt varma vårdagen när alla varit hemma för att ta på sig lite mer kläder och hämtat grillen tillsammans med ölen. Det är verkligen mysigt här på campus då, det är den klart bästa tiden.
Alla är så glada också, dels beror det ju självklart på det fina vädret (något vi Växjöbor inte är bortskämda med) men också beror det på att terminen nästan är slut och sommaren står vid dörren och knackar på.

Åh härliga, underbara sommar med alla dina äventyr och långa nätter... Vad jag längtar!
Äntligen ser jag ett slut på den här grå och blöta perioden som har hägrat i evigheter!

♥  ♥  ♥

Något jag längtar till just nu är morgondagen. Det är vår första Alla hjärtans dag tillsammans.
Jag blir helt pirrig i kroppen när jag tänker på att jag ska få fira in kärkekens dag tillsammans med honom.
Visst, det ska ju inte behövas en dag för att man ska visa kärlek för varandra, Alla hjärtans dag har blivit ett reklamjippo för att få folk att spendera ännu mer pengar.
Men jag gillar ändå tanken på att uppmärksamma kärleken mer än vanligt.
Jag älskar tanken på att få uppmärksamma min kärlek till dig. Det är vad jag ska göra imorgon.

The Lovebirds is inside me. They fill up my senses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback