Inte riktigt rätt

Underbart väder idag, det måste jag säga. Men lite konstigt känns det när vårfåglarna kvittrar och barnen spelar fotboll i bara t-tröja och shorts den 18 februari. Det är underbart och härligt, men inte riktigt rätt.
Inte kan man spela fotboll i sommarkläder i Februari....?

Jag såg på Wallander filmen som gick på fyran igårkväll, och i slutet snöade det väldigt mycket men barnen spelade fotboll ändå. Kurt Wallander tittar på dom med förvirrad blick och uttrycker:
- Inte kan man spela fotboll i Februari?
En kille med brytning säger käckt:
- Man kan alltid spela fotboll!

Förmodligen hade det varit det svaret jag också hade fått om jag hade påpekat för barnen idag att det minsann fortfarande är vinter. Antagligen hade killarna lagt till...
- Man kan alltid lira fotboll.... och skit i vad vi har på oss!

Ja.... se ungdomar idag.
Eller kanske snarare... se studenter med deras fördomar mot ungdomar idag....

Kommentarer
Postat av: Sandermarita

I love guest books, keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback