Jag kom in

Gud vad skönt tänker jag nu, helt underbart att tänka på det. Nu behöver jag inte oroa mig mer.
Jag har nämligen kommit in på musikdidaktiken och imorgon drar allt igång för min del, det ska bli så otroligt spännande att börja plugga igen.
För allra första gången sen jag började plugga för ett år sen känner jag mig glad och uppriktigt intresserad.
Nu har jag äntligen hittat rätt!....... hoppas jag.....
Nej, men jag är näst intill säker på att jag har gjort ett val som jag inte kommer att ångra.
Det känns kort och gott SKIT BRA!

Well, anyway, nu i helgen var jag på min livs första möhippa, den tog sig plats i Oskarshamn och det var jag, tre trevliga tjejer och så bruden, förstås!
Den var på ett ungefär vad jag hade förväntat mig att en möhippa skulle vara, kanske lite mer städad än vad jag först trott, men det är kanske inte alla som uppskattar att skena runt på stan i orange storblommig klänning med rosa badrock, gröna gummistövlar och papiljotter i håret?
Det var en rolig dag och kväll och, hmmm, ja natt med, men kanske att det var lite allt för väl tilltaget när det kom till drickat för min del... kände mig lite sleten... kanske till och med lite överkörd när jag förstod att jag inte kunde dricka i samma mått mätt som de lite äldre tjejerna som var med mig...
Men, som jag säger när jag kommer i situationer där jag känner mig lite klämd... "Man kan ju inte vara bäst på allt"...

För att följa upp den här bröllopstrenden lite, jag har blivit anlitad!
Anlitad? tänker kanske du nu.. Anlitad till vaddå?
Jojomensan, det är så här.. Sätt dig tillrätta och fäst nu blicken noga på skärmen och läs bara vidare så ska du snart få reda på det.
(Om du inte känner en nyfikenhet angående min anlitning kan du bara hoppa över denna delen och gå vidare)
Här kommer det!
Jag ska sjunga på Ulrikas och Peters bröllop den 22 september.
Det är två helt underbara låtar som jag hoppas kunna leverera i ett skick som inte anses vara fult eller falskt eller något annat negativt.
De låtar jag ska sjunga är:
Sonja Alden - Du är allt
Elin Sigvardsson - Lyckorus

And as I said, they are to die for, eller kanske snarare i detta fallet, att gifta sig till.
Jag är hur som helst glad för att frågan dök upp, så får jag bara hoppas på att brudparet vid senare tillfälle är lika glada att de frågade...

Nej men ojsan, solen har visst börjat skina ute, helt otroligt!
Det är ju ganska passande när jag nu snart ska iväg för att träna. Riktigt skönt det med!

Å vad livet känns härligt att leva just nu, jag vill inte ha det på något annat sätt än så här.
Det är nästan lite oförskämt hur pass bra och lycklig jag känner mig nu.
Eller, vid vidare eftertanke, nej, det är det inte.
Jag förtjänar det! Det gör jag verkligen och jag unnar mig det också.
Så, nu ska jag oooooza in mig i mitt lyckodelirium och bara låta mig vara där.
Du är självfallet välkommen att joina.

Catch you on the flipside.
Over and soon to be back.


Kommentarer
Postat av: mira

Ojojoj..inte dåligt...du får gärna öva inför mig haha. Va skönt att du kom in...
Vi ses på torsdag om inte innan...puss

Postat av: ellen

nämen va kul att du ska sjunga på bröllop! det kommer säkert gå jättebra!

2007-09-06 @ 11:24:46
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback