I did it

Idag har jag lärt mig något som tidigare var helt nytt för mig. Jag har lärt mig hur man spelar treklanger på piano, jag har övat brutna treklanger som jag spelat på de vita tangenterna.
Jag spelade treklangerna med vänster hand och noterna med höger. Jag har alltså lärt mig både ackordanalys och notläsning idag. Jag känner mig duktig!
De låtar jag har i läxa till nästa vecka heter: Första valsen och Andra valsen.... (fantasirikt)...
Jag trodde inte att det skulle fastna så pass lätt som det har gjort, och det är en skön känsla, när man gör så pass mycket bättre ifrån sig än vad man trodde från början.
Men jag kanske ska vara lite ödmjuk ändå, inte så kul att drabbas av hybris nu, jag har ju trots allt bara lärt mig tre noter och tre ackord....
Men jag är stolt och glad ändå! Detta är början på ett nytt och spännande äventyr tillsammans med klaviaturer och korrekta sittställningar på pianostolarna. Jag känner att jag vill vara med!

Annars har dagen varit full med sång, en väldigt massa kör har det varit idag. Kör imorse och så kör nu på kvällen också. Musik är så otroligt roligt, jag tror aldrig att jag kommer tröttna.
Jag blir så glad när jag tänker på min framtida lärar-roll. Jag har alltid velat vara den där roliga och mysiga fröken som kan ta fram gitarren eller klinka lite på pianot, den där fröken som alla barn kommer ihåg när dom blir stora just därför att hon kunde så många roliga sånger där alla fick vara med.
Jag blir glad just därför att jag är så många steg närmare den fröken som jag vill bli.
Jag vill vara hon som sitter och spelar och sjunger och skrattar och leker, och jag tror att jag klarar av det också.

"Musik är att flöda. Att vara musikalisk är att flöda".
Behöver jag säga mer?


Lycklig? Javisst!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: stridis

Så snart sitter du där vid ett piano och spelar "Für Elise" och andra trevliga musiska genitoner ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback