Hört i omklädningsrummet...

Efter träningen idag fick jag mig ett riktigt gott skratt på vägen hem. För när jag kom in i omklädningsrummet stod där två tjejer som hade ett väldigt intressant och roligt samtal som jag bara var tvungen att tjuvlyssna på.
Nu kanske ni tänker att sådant gör man bara inte, men tänk snabbt om, du skulle säkert ha gjort samma som jag om du var där då.

- Jag ska iväg och handla en WC nu. säger den ena tjejen.

Jag reagerade inte så nämnvärt mycket, det kanske var en WC Anka, ni vet, en sån där som man rengör toaletten med, tänkte jag. Men...

- Menar du en sån där som man rengör toan med? frågar kompisen.
- Nej, jag menar en riktigt WC!

Därefter mimar tjejen ordet för T O A. Som att det var särskilt nödvändigt att vara diskret då, när hon redan reklamerat ut att hon behöver en riktig WC sekunderna innan, men hon fick mig intresserad!
Jag menar, hur ofta behöver man köpa en ny toa? Och varför är väl kanske den största frågan, jag var nyfiken och öronen var spetsade till max...

- En riktig? En sån man sitter på? frågar kompisen förvånat.
- Ja! En sån! säger tjejen lite irriterat.
- Men, varför då? kompisen är lika frågande som jag är.
- Jo, men den är så smutsig!
Jag klarar inte av den, kan inte riktigt slappna av...
säger tjejen uppgivet.
- Haha, va? Men är du säker på att det inte bara är toalettrengöring som du behöver? skrattar kompisen.
- Ja! Jag har provat precis allt! Alla rengöringsmedel du kan tänka dig, men jag är inte nöjd.

Tjejen kliar sig i huvudet, och slänger en blick över axeln för att kolla om nån lyssnar. Jag fäller snabbt ner blicken i golvet och pillar lite med mina skosnören. Det verkade fungera, för snart kommer samtalet igång igen.

- Jaha... säger kompisen, hon tänker efter en stund och säger sedan.
Jaaa, man spenderar ju mycket tid där inne så det är ju viktigt att man kan slappna av.

Här fick jag kväva ett uppbubblande skratt med en hostning... vadå,
"spenderar mycket tid där inne"....?
Detta verkar inte röra tjejerna i ryggen då tjejen med toabesvären fortsatte:

- Precis! Det är skitjobbigt!
- Ja men då kan vi ha sällskap, jag ska ändå köpa lite frukt! säger kompisen och drar upp dragkedjan på jackan.

Därefter går de ut och där sitter jag och fattar knappt att jag fick äran att vara med om detta personliga samtal, jag tänkte:
"Vad var det som precis hände??
Och hur kan kompisen ens komma på tanken om FRUKT???!!!!!"


Till att börja med, vad för slags smuts är det på denna toalett som hon absolut inte klarar av?
Hur har det hamnat där? Var på toan är smutsen? Varför går det inte bort?
Hur mycket tid spenderar dessa tjejer på toaletten, då de känner att de måste få tid till lite avslappning samtidigt?
Varför måste de vara avslappnade?
Har de hemorojder? Är de känsliga för stress? Är de toalett-pedanter?

Hur som helst, tjuvlyssning ÄR ok! ( iaf inom vissa ramar....)

image66

I mean, shit happens...

Kommentarer
Postat av: Åsa

haha fasen va bra:)

Postat av: stina

hahaha! skicka in till tjuvlyssnat.se! =)

2007-10-23 @ 08:59:11
URL: http://lillstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback