Min dag, i dess fulla glans

Idag har solen skinit, den har skinit mycket och varmt och jag har njutit, mycket och länge.

Dagen började klockan elva för min del, det är så otroligt skönt att kunna sova utan att bli väckt av en ringande klocka. Så jag masade mig upp ur sängen, det var svårt trots att jag sovit i över 11 timmar och gick direkt till kylen och gav min skrikande katt lite käk.
Jag tänkte: Detta lär tysta ner dig, kattjäkel....
Men icke, inte ett dugg, bara mellan tuggorna och när han svalde.
Jag tänkte: Hmm.... alltid nått...

Sedan gick jag in i min fina klädkammare, provade en massa olika kläder och kom fram till att det var roligt.
Jag tror att jag slösade bort över en timme tillsammans med mina kläder framför min spegel.
Jag tänkte: Ah... det är härligt att vara student.

Tjugo minuter efter tolv ringde min telefon, det stod skyddat nummer i displayen.
Jag tänkte: Vad kan mamma villja nu?
Jag blev mäkta förvånad när rösten som kom var av en manlig sort och frasen var: Hej sötnos!
Att jag blev tvungen att tänka till en extra gång innan jag förstod att det inte var mamma som ringde från jobbet var en kraftansträngning. Men jag förstod till slut att, aha, det är kexet!
Jag tänkte: Åh! Åh, åh, åh!! Myyyysigt!

Efter en stunds snackande och annat härligt var klockan helt plötsligt ett och jag var fortfarande opassligt klädd med en tom mage. Att äta frukost så sent känns inte bra, men vad ska man göra?
Jag tänkte: Livet är hårt när man är student.
Så jag mumsade i mig två fullkornsmackor och sköljde ner dom med ett glas sockerfri saft, äta nyttigt är bra...
Jag tittade ut genom mitt köksfönster och såg till min stora förvåning att det inte fanns ett enda moln på himlen och solen lyste i sin fulla glans. Jag gapade.
Jag tänkte: Växjösjön, here I come!!

Duschen var välbehövlig och kläderna åkte på. Skorna snördes åt och väskan hängde sådär nonchalant härligt över axeln. Jag blickade ut över den fina vädret från min loftgång genom mina solglasögon.
Jag tog ett djupt andetag och kom på att, gud vad underbart det är när solen skiner.
Promenaden runt sjön var ljuvlig, det var varmt, härligt och alldeles underbart.
Att jag blev varm på ryggslutet gjorde ingenting.
Jag tänkte: Fan vad gött!

Precis när jag var vid bryggorna och förberedde mig på att traska hemåt igen mötte jag helt oväntat Josefine.
Hon var på väg hem efter en dags praktik, men jag övertalade henne, väldigt lätt, att ta en tur in till stan med mig.
Vi käkade gott och chillade. Hon är en härlig filur, den där Josefine.

Mjukglass hör sommaren till, därför åt jag en sån idag.
Jag tänkte: Detta är fan kärlek i en bägare!

Kvällen kom och med den kom även min tid för träning. Det blev boxning idag tillsammans med tjejerna.
Jag körde på hårt, som vanligt, och det kändes gött. Trots att fläkten i rummet inte fungerade och att jag stundtals kände att jag var mer rinnande än fast, så var det kul.
Jag tänkte: Beachwear 2007, you are gonna fit me, like a glove!

Därför köpte jag en godispåse. Därför kan jag äta det med gott samvete.

Solstrålar på er. Solstrålar till alla. Över och ut.

Kommentarer
Postat av: jossan

hihi, du är en mycket härlig och underbar filur du med! måste ge dig beröm för att dus kriver så roligt och bra :) puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback