Glad påsk world

Nu sitter jag hemma hos min mamma på landet. Idag har det varit en ganska solig dag.
Och en dag som är fylld av mat, här har vi som tradition, konstigt nog, att fira in påsken på självaste långfredagen.
Jag har försökt att införa att middagen och alla festligheter ska firas på lördagen, men icke...
Jag får bara konstiga blickar till svar.... de tycker nog att jag är likamed en alien.
Så.. nu är jag här. Väldigt mätt och rätt så belåten.

Imorgon kan det hända att jag åker till Oskarshamn. Jag har nämligen blivit inbjuden till att fira påskafton där.
Så egentligen borde jag detta året vara glad över att vi firar påsken på långfredagen.
På så sätt har jag klarat av det goda men har samtidigt det roliga framför mig.
Jag vill att det ska vara lördag nu, runt kvart över ett tiden, då skulle denna flickan känna sig mycket gladare.

Annars har jag varit ute och gått långa promenader med hunden Cajsa och min mamma. Det är väldigt trevligt.
Cajsa är en ytterst livlig liten hund med mycket villja och lust för livet, ibland kanske lite för mycket.
Jag kom nämligen på henne med att bita sönder mina kursböcker.. jag vet inte om jag ska tacka henne eller inte.
Jag har i och för sig tänkt på tanken ganska många gånger själv, men aldrig gjort slag i saken.
Men nu är det gjort, och jag tror att böckerna var bättre som hela. Tacka vet jag för tejpen och min estetiska talang.
Nu är mina böcker originella, precis som jag.. eller nått.... äsch....

Men nu ska jag dra mig ner för trappan och placera mina händer i godis skålen.... godis är väldigt gott!

vi hörs bloggen! Keep the good work up!

Love ya! See ya! Feel ya!

Kommentarer
Postat av: Stridis

Glad Påsk!
Hoppas allt är väl med dig och du får en underbar påsk där du nu är :)
Ha en fin ledighet och ta väl hand om dig!

Kram och puss

Postat av: Åsa

haha sikken gullig hund :)
hoppas du har en underbar påsk hörrö*
pussokraaam

2007-04-07 @ 13:47:46
URL: http://ousagousa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback